Kolový víkend ve Veselí 2008

... aneb jak hostitel skotačil až doskotačil

Naše posádka přijíždí v pátek v půl 11. U ohně už si užívají samozřejmě domácí Eva s Honzou, Mirek Tyl, Líba s Ondřejem, Karel s Jitkou (jako každoročně přijeli na kolech z Majdaleny), Vodičkovi, Přemek a Vojta. Jsme přivítáni gulášem s několika zeleninovými saláty.

Po nás přijíždí jenom posádka Evy – Růženka s Aničkou, které byly špatnou GPS a tak přijely po nás, i když vyjížděly z Prahy dříve. Spěchající matka jim nezastavila ani u obchodu s jídlem - o čemž ještě bude řeč.

Sobota

Trasa: České Velenice – Gmünd – České Velenice – Třeboň – Vlkov - Veselí

Sobota je ve znamení velkého výletu. Z Veselí jedeme vlakem do Českých Velenic odkud pokračujeme na kolech do rakouského Gmündu. Tady si prohlížíme skalní město a Honza si při seskoku ze skály narazí patu. Výsledkem je, že nemůže chodit, tak alespoň jezdí dál na kole. Při cestě zpátky do Veselí se koupeme v železitém rybníku, obědváme v pomalém Motorestu v Jiříkově Údolí (jeden z těch, který je potřeba navštěvovat individuálně) a odtud posíláme Honzu na vlak do Hrdlořez s oběma Evami.

Na první pivní zastávce v Branné u rybníka odzipováváme Magdu. Peníze od matky totiž zůstaly v kapse kalhot, která nejde rozepnout. Střídají se postupně téměř všichni pánové s noži, šroubováky a jiným náčiním až odzipovat Magdalenu se podaří Vláďovi Vodičkovi, který je dokonce manželkou za tento akt velmi chválen.

Cestou dostáváme zprávu, že Honzovi ujel vlak a tak nevydržel a zavolal si sanitku.

Zastavujeme se na pivo před Vlkovem, někteří si objednali utopence, i když Věra za svobodna Vlková avizovala zásobu utopenců vlastních. Při hovoru se tady rozebírá Věry výraz Makaná, čemuž Karel nerozumí a tak mu vysvětlíme, že je to Mrkaná, při které se musí makat rukama.

A ve Vlkově se koupeme tradičně bez plavek.

Cestou potkáváme komunikativního cizince a když nám na zahradě začne nosit pivo, pochopíme teprve, že je to náš prďola Kája. Kája si ovšem na 3 hodiny odskočí na procházku se slečnou a musíme si točit pivo sami. Přemka hlavně štve, že se mu Kája nesvěřil a ještě že musí vstávat ráno do práce. Tedy Kája. Proč Kájovo ranní vstávání v štve zrovna Přemka, se nám nepodařilo zcela rozluštit.

Na zahradě na nás čeká kromě Přemka, který nejel na výlet – simuloval jakousi chorobu - i Kamil, se kterým se starostlivá matka Eva vydává hledat Tesco. Připomínáme, že je sobota večer pro ilustraci, jak dlouho děti nebohé hladem trpěly.

Hostitel své narozeniny tráví odpočinkem v posteli s nalomenou kůstkou a optimistickou představou 3 měsíců klidového režimu.

Jedna učitelka nám práskla, že do devítky brzy přiletí další čáp.

Oslavili jsme narozeniny kapitána.

Vsuvka první

Ještě je třeba připomenout závodní kolo Mirka zapůjčené přímo s obuví – s kovovými špunty, které na dlaždicích zdatně klapají. Chůze v nich nebyla možná a tak Mirek veze sebou boty náhradní, do kterých se přezouval při každém sesedání z kola. Tady výrobci (možná, že byli někde blízko Německé demokratické republiky) leccos nedomysleli.

Neděle

Neděle je tradičně zasvěcena koupání.

Dojíždí potvora jedna rezavá s Pavlem a Pavlíkem. Pavlík jakoby Michalovi Patrickovi z oka vypadl, ale tenhle úkaz ať si dořeší rodiče sami. My jsme dostali od Renaty šampaňské a užíváme si ho na pláži.

Polonasycené děti (dostali hlavně zmrzlinu) už nesmí na kolo, asi aby se nevysilovali a odjíždějí hned ráno domů.

Ivan vymýšlí objet pískovny a koupat se v každé zvlášť, ale podaří se nám jenom 2.

Vracíme se před druhou, protože Honza s Evou se potřebují stavit na kontrole v nemocnici.

Vsuvka druhá

Novinkou v baráku je spojení 2 místností v 1 velkou (Honza se zřejmě chystá pořádat i Stezky) a vrtule na zahradě vyrábějící el. proud, který ohřívá vodu.

Vsuvka třetí

My se cestou stavíme pro Ráchel, která je na dámské jízdě u manželky HUHU Ivy a naučila se v rámci svého volna plést košíky. Což se bude hodit i v Sing Singu, kde je třeba tuto činnost hlásit hned při přijímání. Pokud ji neumíte, nahlaste natírání plotů. Ostatní pracovní činnosti v této věznici už nejsou žádná legrace podle sdělení jedné kvalitní literatury brakové.