Silvestr 2008

30.12. – úterý

Oslava Silvestra je svolána do místa jarního tajného výletu, tj. do Příhraz. V půl dvanácté přijíždí Pavel Ryba, na místě už jsou Kosáci. Potom se dostaví Erika a následují Mirek Tyl, Zdeněk Bílek a Ivan Fohl. Odcházejí na výlet přes Žehrov do obce Skokovy. Sem potom do hospody „V Ráji“ přicházejí Jitka a Karel Svobodovi, Eva a Standa Skřivánkovi a Hanka Píchová.
V pozdním odpoledni přijíždějí Eva a Mirek Palcovi. Pak také Pavel Žák s Renatou s jeden a půl ročním malým Pájou zvaným Puršlem. Jsme svědky, jak se ze vzpřímené chůze po kolenou začíná přemísťovat poněkud nejistě po dvou.
Ubytováni jsme ve zděné budově s dobře temperovanými pokoji.
Večer sedíme v salónku v hospodě „Pod kaštany“. V hlavním sále hospody hraje kapela T.O. Zlatá rokle. Jsou z okolí Turnova a scházejí se tam každý týden již pár let. Mají též basovou kytaru a housle a hrají velmi dobře. Naštěstí se nerušíme vzájemně v produkci a je to velmi příjemný večer i s tancem. Obsluhuje nás velice příjemná paní vedoucí.
V průběhu večera ještě společně zapíjíme narození Kryštofa H. Před půlnocí jsme více nahlédli do sálu a jsme vtažení ke společné hře a zpěvu. Eva si při hře s houslistou z kapely dobře rozumí a doplňují se.
Hraje tam také ještě hoch a slečna na kytary. Hrají pěkně, jenom ta slečna má poněkud zarputilý styl.
Druhý den jsme se dozvěděli, že onen pár tam vydržel hrát až do šesté hodiny ranní. My však jdeme spát asi v půl třetí.

31.12. – středa

Vstáváme kolem půl deváté, neboť po deváté se podává snídaně. Potom po desáté hodině odcházíme na výlet po červené značce na „Krásnou vyhlídku“. Je jasno, pěkně mrzne a tak na zamrzlé hladině místního koupaliště dáváme „Dobré ráno“. Kolem půl dvanácté přicházíme na „Krásnou vyhlídku“, ale je zavřeno a tak si zahrajeme pár písniček venku na čerstvém ledovém vzduchu. Odtud jdeme po zelené na kopec Mužský a odtud směrem do vesnice Mužský. Někteří jdou zkratkou přes ostružiní u plotu sadu a zde spolužák Standa nedržel keř a Erika byla krvavě zraněna na tváři. Naštěstí pár dubových kapek od Zdeňka zranění odstranilo.
Nakonec dojdeme do hospůdky v Zásadce. Je to úplně jednoduchá vesnická hospůdka a v ní několik štamgastů včetně několika myslivců s flintami tráví silvestrovské odpoledne. Zdržíme se asi jeden a půl hodiny při hraní a zpěvu a potom opět do mrazivého počasí se vracíme kousek za vesnici na modrou značku. Na rozcestí Černá louže odbočíme vlevo na žlutou, procházíme mezi skalami pod Hynštou a na závěr se vyškrabeme na Hrázku nad Kobylí hlavou. Zde jsme před čtvrtou hodinou a již se mobilem hlásí Eva H., že se jí podařilo přijet. Včera večer ji auto zklamalo a nechtělo svítit.
Během dvaceti minut scházíme dolů do Příhraz, kde se kromě Evy setkáváme s Alenou a Honzou Slavíčkovými včetně Peginy a s Věrou a Vláďou Vodičkovými (včetně basy).
V 18,00 se scházíme v salónku na večeři. Později ještě přijíždí Michal s Androu a Vojtou.
Vedle v hlavním sále je připravena elektrická aparatúra pro nějakou kapelu. Naštěstí výše zmiňovaný kytarista, který hrál do ranních hodin, jaksi zaspal a tak začala kapela hrát až někdy před dvaadvacátou hodinou. A bylo to hodně hlasité.Před půlnocí někteří vyrazí do hlavního sálu tancovat a tak se jim podaří překonat hlukovou bariéru. Nakonec i Zdeněk se vtáhne do dění tím, že vezme kytaru a s mladistvým elánem jde drtit staré rockové fláky společně s kapelou. Má úspěch, soudě podle výkřiků publika:“Šedivák je nejlepší“.
Po oslavě půlnoci s ohňostrojem a „Hoky koky“ se vracíme do salónku a bez ohledu na muziku ze sálu hrajeme a zpíváme asi do dvou hodin. Někteří nejmenovaní vytrvalci vydrželi až do pěti. Večer nás obsluhovala velmi pěkná slečna, byla to dcera paní vedoucí.
Také se večer opět objevil neznámý obdivovatel hudby ze včerejška, velmi podobný Standovi. Dnes však přišel s vlastní ženou, takže už nevytáčel v kole naše děvčata a Hanka Píchová si mohla oddychnout.
V lokále také proběhla soutěž, ve které polonazí maníci se snažili co nejdále sklouznout po kartónu z veliké krabice. Byli to odvážní borci, když po rozběhu až zpoza výčepu plácli sebou na břicho a přejeli sál. Byli to však pouze místní hoši.

1.1.2009 – čtvrtek

Vstáváme asi v 9,30, protože snídaně dnes podávají až od desíti. U snídaně se také objevila parta s kytarou a od vedlejšího stolu jsme si zapamatovali slova jedné z písní, které pěli a to: „bylo, nebylo, bylo, nebylo“ atd. a hlavně to, že to četli ze zpěvníku. No ale po Silvestru se nelze divit.
Po poledni balíme, někdo se jde provětrat na výlet. Je to procházka opět přes Žehrov do známé hospody „V Ráji“ ve Skokovech.
Někteří odjíždějí do Josefova Dolu na chalupu k Erice. Palcovi jedou domů a na Josefáči se s Michalem, Androu, Ivanem, Vojtou a Evou H. setkávají v pátek večer.