Drnovecká vichřice 2014

Přítomni: Přemek Kocián, Zdenka B., Andra, Michal, Kristina, Slavíčci, Vodičkovi s novým psem Buddym

Pátek 17.10.

K Ervínovi jsem dorazila v pátek večer a přede mnou jenom Přemek Kocián. Tak jsme měli komorní večer, Ervín otevřel flašku a povídalo se. Přemek přijel renovovanou zelenou Tatrou 613, tak se povídalo i o autech a o tom, že je členem anglického Tatra klubu. Je prima, že tam máme takového chytrého zástupce, který mluví bezvadně anglicky a německy. A ještě důležitější je, že Přemek už je zase fit jako byl před všemi těmi operacemi, které prodělal.

Sobota 18.10.

Ráno dorazili ostatní – Michal s Kristinou a Androu, Slavíčci a Vodičkovi, tak bylo zdravé jádro trasy 9 komplet. Jana udělala lívance a přidala domácí ostružinovou zavařeninu, aby bylo něco dobrého ke kafi. Venku bylo krásně – modré nebe a slunce, tak jsme brzy vyrazili na výlet. Nakonec jsem se přidala i já, ačkoliv mám ostruhu na patě a bolí to při každém kroku, doma zůstala jenom Kristina. Cesta byla moc pěkná, barevné lesy s malými kamennými kapličkami, Ervínovic Pepina blaženě lítala sem tam, takže z ní byla jenom černá šmouha (divoch Buddy byl na vodítku, protože kdyby ho Vodičkovi pustili, už by ho zřejmě nikdy neviděli) a v Kunraticích vylovil Michal šampáňo, tak bylo dobré ráno. Cíl byla hospoda v Mařenicích s obědem, ale já toho po 4 km měla dost, tak jsem zamířila zpátky do Drnovce. Když jsem se trochu zmátožila, seděly jsme s Kristinou před domem na lavičce a lebedily si. Keře, které tvoří před domem živý plot, jsou už vysoké, takže z lidí, kteří šli kolem po zelené značce, pluly nad keři jenom čepice, a nebylo na nás vidět.

Turisti se vrátili až před 6. večer a obešli pěkný kus okolí – Mařenice (oběd), Antonínovo údolí – Trávník (pivo a kafe), vesnici Naděje, Milštejn (zřícenina hradu) a trempská chatičky, Rousínov, Martinovo údolí (pivo), Cvikov, Drnovec.

K večeři byly různé obložené chleby, štrudl, 2 druhy polévky, kafe, čaj a víno a povídalo se. Taky jsme probírali jméno pro Kristinino miminko, a dozvěděli se, že v Ervínovic rodině čekají během několika málo měsíců 3 miminka – jedno od Filipiny a dvojčátka od Karoliny!

Neděle 19.10.

Ráno už nebylo tak hezky jako včera, byla mlha, ale vypadalo to, že se časem počasí vyklube.

Před odchodem na procházku bylo opět šampáňo, a Ervín najednou zmizel, a když se objevil, nesl budoucí šéfové Aleně do toho šampáňa jahodu a pěkně se blížil v předklonu, jak se na správného šplhouna patří. To jsme tedy koukali, v říjnu a jahodu! Moc jsme se tomu nasmáli, ale pak mi došlo, že pro nás neměl jahodu, abychom ji mohli Aleně taky nabídnout. Proto z tohoto místa prohlašuji, že šplhání je velmi ohavná záležitost!

Potom šli všichni opět na procházku – tentokrát včetně Kristiny, jenom já zůstala doma, tak jsem měla čas si v klidu prohlédnout zahradu. Mají tam např. nový domeček, ve kterém je v jedné půlce skleník s kaktusy – Ervín tam má např. „posezení pro tchýni“, což je velký kulatý kaktus s parádními ostny. Druhá půlka baráčku je zatím volná, tam budou domácí zvířata – kozy, které chtějí Ervín s Janou mít, až budou v důchodu, a snad králíci nebo slepice. V zahradě je spousta půvabných míst – např. u plotu zeleninové zahrádky roste opuncia imbricata, která nemá velké ploché listy, které většina z nás zná, ale je tenká a má malé šišky, nádhera. Nebo tam Ervín má balíky se suchou trávou, které obrůstají výhony malých peruánských rajčat, a vypadá to úžasně. A před barákem stojí krásný pták – hlavu vypálil Ervín z hlíny a tělo je z přírodních materiálů – dlouhý krk z klacku a peří ze suché trávy, vypadá to jako hubený pštros (ale podle Jany je to jasný havran).

Těch velkých obytných místností v přízemí se přestavba dosud nedotkla, zatím je hotová nová velká koupelna se sprchovým koutem, kde dokonale ladí dlaždičky se záclonkami, a technická místnost (vytápění, teplá voda).

Vpoledne se všichni vrátili z výletu – šli okolo kopce Zeleňák přes Schillerovu vyhlídku, a byl oběd. Po obědě jsem jela domů, Přemek jel přes Prahu a vzal mě s sebou.

Tak Ervíne a Jano, moc díky za krásný víkend. A vám oběma hodně zdraví a ať se vám daří!