Polabské větry 2008

Přijíždí Slavíci, Vojta, Zdena Bauerová, Zdeněk Janák, Michal Zeman, Ivan, já. Pavel Žák přichází z Brandýsa z oslavy– opušťák už dostal v pátek zatímco Renata dojíždí s Pavlíkem z Újezda.

Sobota

Odcházíme pod vedením hostitelů Jany a Ervína kolem rybníka Hrušovák školní alejí (každý strom si zasadil 1 prvňák a má na něm cedulku se jménem) a dále podél polí do Ctěnic. Tady nabereme Ráchel s Michalem Patrickem - tatínek prý doma pracuje – (vykládáme si to jako zválený gauč), prohlédneme si výstavu kočárů, expozici Habsburků mineme a po žluté 2,5 km pokračujeme přes les do Vinoře. Ve Vinoři zkoušíme nejprve Italskou restauraci, ale ta je už půl roku zavřená, tak se chytáme v další Mexické. S jídlem a pivem panuje spokojenost a tím jsme se do třetí Čínské už nedostali.

Po obědě se držíme stále žluté, jdeme kolem vinořských rybníků do Jenštejna Nejprve přenášíme kočárky s naším dorostem přes několik kmenů, abychom zjistili, že cesta není správná. Pak najdeme správnou a ptáme se, domorodců zda je průchodná ano ale….Cesta je nejprve schůdná, později se nám zúží, svažuje a je porostlá kořeny – hned víme, že už jsme u Ale. Z Ale se dostaneme na Jenštejn, kde si prohlédneme hradní věž, zbytek středověkého hradu. Alena se ukryje v toaletní místnosti, kde slyší kastelána: „poslední zavřít a sundat poklop –to přece dělám automaticky“, sundá poklop a zavře WC jako obyč. Nahoře ve věži si po vyhlídce akci zopakuje, to už s prozřením.

V Jenštejně ještě skočíme na chvíli do hospůdky, a protože zpátky lze se dostat jenom po silnici, volíme Bus.

Večer trávíme s výdobytky kuchyně a vináren, hovor se dostal od výběru Ervínovy Tv a oleje do auta až k tématům velkého thrilleru, proti kterému jsou písně pana rady líbivou poetikou. Opustila nás Ráchel zkontrolovat, jak to s prací doma vypadá a o půlnoci odjíždí Zdeněk – prý něco ráno má – to jeho prý bychom celkem rádi viděli…

Neděle

Ráno je znovu prohlídka místního židovského hřbitova, jež je stejně starý jako pražský. Pro ty, co tady ještě nebyli.

Naladilo nás sobotní krásné počasí a tak chceme na další výlet do lázní Toušeň už bez Zdeny, která se chystá za jedním Van. Renata se s Pavlíkem, který prořve celé ráno, se raději vrací do Újezda, kde to nebude tolik slyšet.

Cestou po Brandýse Alena zachraňuje kozu, situace se jí ale vymkne z rukou a tak je potřeba nakonec zachránit Alenu od kozy. Kolem Labe leží celý den mlha, předělanou hospodu u hřiště opouštíme, protože se dozvídáme, že jsou tady jenom kvůli fotbalu a najdeme si lepší u lesa – také už jsme v ní byli – kde v krátké chvilce dostaneme všechno, co si přejeme. Zpátky se vracíme přes Kárané a Kersko. Alena chce ještě na nádvoří na zámek, ale pod jasným „Nejdu Drobečku,“ mění cíle a raději pospíchá za Irčou, která se opravdu stará o své staré rodiče a tradičně jim navaří.

Ostatní také bereme směr Praha, za námi se chystá další návštěva v čele s Theodorem. Napříště už se trasa bude opakovat, prý jsme všude byli ale já si domlouvám výlet do Přerova nad Labem. Sem jsem ještě z Brandýsa nešli a skanzen na Pavlových narozeninách nenavštívili, protože byl zavřený.

Z publikačních materiálů o zámku Ctěnice se dovídáme, že svatby nemusí být nutně v zámku, ale mohou se konat v zahradním altánu. Tím samozřejmě vůbec nic nechceme naznačit Žákům Puršlům a Krátkým Rybám.