Majdalena 2016

Pátek

V pátek 4.11. jsem si přivstala, abych zvládla 316 - kilometrovou cestu z Chebu na Majdalenu pokud možno bez komplikací, které občas připraví České dráhy. K Jitce a Karlovi se mi tentokrát podařilo dorazit již před 14. hodinou. Chvíli po mně již přijíždějí Líba a Ondřej Hníkovi s Evou Skřivánkovou. Po delší pauze s kávou a výborným koláčem od Líby se tu objevují Marek Paleček se Zdeňkem Bílkem a Andra s Ivanem, kteří prý přicházejí z Třeboně pěšky!Po příjezdu Aleny a Honzy Slavíčkových se Zdenou Bau. a Borkem je nás tu již 14. Kolem 9té hodiny večer začínají oslavy narozenin Líby, Evy a Aleny, poté se hraje a zpívá, později večer přijíždějí Michal s Pavlem Žákem. Ještě po nich dorážejí Tonda, Přemek a Vojta - ten ale bez mandolíny! Po chvíli se dozvídáme, že ji zapomněl ve vlaku z Prahy, vystoupil ve Veselí a mandolína odjela do Českých Budějovic. Ztrátu zjistil až po dotazu Přemka, který do vlaku z Veselí přistoupil ve Vlkově. S pomocí paní průvodčí byla domluvena úschova mandolíny v na nádraží v Č. Budějovicích. Karel Vojtovi ochotně zapůjčí svou a tak zábava může dále pokračovat.

Sobota

V sobotu ráno hned po snídani odjíždí Vojta pro svou mandolínu vlakem přes České Velenice do Budějovic. My ostatní se chystáme na výlet, čekáme ještě na příjezd Evy a Honzy Bydžovských. Po skupinovém fotu jdeme za slunečného, ale chladného počasí směrem na Suchdol, před ním odbočíme a cesta nás vede dále kolem pískovny Cep většinou lesem kolem krásných plážiček. Na jedné z nich si opékáme špekáčky u ohně a probíhá soutěž v tvorbě pískových báboviček -medaili za 1. cenu získává Michal Zeman. Mezitím přichází Vojta od vlaku ze Suchdola s mandolínou a přidává se k ostatním muzikantům. Pokračujeme dále kolem pískovny až do hostince Pod dubem, kde si dáváme oběd? Nebo večeři, poté se hraje a zpívá až do tmy. Zde se loučí Marek, který odjíždí za rodinou do Prahy. Po příchodu zpět na Majdalenu si dáváme ke kávě opilé Františky, kefíráky a vanilkové rohlíčky. V průběhu večera odjíždějí Bydžovští a spolu s nimi i Přemek. Večer probíhá jako obvykle ve znamení oslav narozenin Jitky a svátku Karla a zábava se protahuje do pozdních nočních hodin.

Zdena Gil.

Neděle

Ráno v 7 hodin jsem přišla do kuchyně a tam už Andra čistila a krájela zeleninu na naši společnou bramboračku. Pak proběhla snídaně – navíc byly opět Líbiny kefíráky, a pak jsme měli dopolední úkoly – někteří šli na houby, Líba otevřela pánské kadeřnictví, a pak šéfovala vaření bramboračky, a kluci měli za úkol porazit u Svobodů na zahradě tři stromy. Zdena G. odešla na vlak, protože to má do Chebu daleko. V lese bylo hezky, ale moc hub nebylo, a po nočním dešti byly některé hodně rozmáčené. Ale do polévky to stačilo. Při chození po lese se nám ztratila Eva Skřivánková, a když jsme se vrátily do chalupy, zjistily jsme, že už tam je, a dokonce se z lesa vrátila stopem! Šla jsem se podívat, jak kluci kácí ty stromy, ale už bylo hotovo. Dokonce byli tak úžasní, že kmeny rozřezaly na polena a větve navršili na hromady, tak to byla velká pomoc. Měla jsem strach, že na někoho z nich strom při kácení spadne a dotyčnej bude placatej, ale nikomu se nic nestalo. Kluci, jste velký kabrňáci! Po jídle jsme ještě chvíli povídali, a pak už jsme se rozjížděli domů.